top of page
Search

GFM - Ground Force Method, všetko čo potrebuješ vedieť.

Updated: Dec 1, 2021

V tomto článku nebudem rozoberať nič čo by už nikto niekde riešil a preto si skôr požičiam celené info od https://www.girja.cz/ a teda aj veľmi pekne Ďakujem za zhrnutie.



Čo sa na Tréningoch naučíte?


Stimulovať vestibulárny systém a vnímať vlastné rovnováhu.

Rozvíjať propriocepciu (polohocitu).

Cviky, ktoré obrnia vaše kĺby ako prevenciu zranenia (Anti-fragile). A udrží vaše telo aj myseľ zdravé (Anti-aging).

Zbaviť telo asymetrie, disbalancie a bolesti.

Skvele doplniť silový tréning. Vychytáte ony drobné nuansy, ktoré robia techniku ​​cvikov dokonalú.

Tréningové flow a hry. Jednotlivé cviky na seba perfektne nadväzujú, preto si z nich poskladáme celý tréning.


Pre koho je Tréning určený?


Pre začiatočníkov, rekreačné i aktívnych športovcov.

Pri návrate k športu po zranení.

Pre tých, ktorí chcú plnohodnotný tréning len s vlastným telom.




Ground Force Method - Celý svet je jedno veľké ihrisko


Spomeniete si, kedy naposledy ste mali počas prechádzky v parku chuť začať skákať cez kaluže, vyšplhať na najbližší strom či balansovať na obrubníku? Väčšina z vás možno odpovie, že keď ste ešte boli malí. Úprimne nič iné by som ani nečakal.


Predstavte si, že vidíte človeka v stredných rokoch, ktorý behá po parku, kde naháňa veveričky, alebo lezie na okolité stromy. Asi by ste začali mať pochybnosti o jeho duševnom zdraví.



Dnešná moderná spoločnosť takmer nemá k pohybu a pohybovému vzdelávanie vzťah. Na jednej strane existuje početné množstvo rôznorodých konceptov, návodov, trikov, videí, ktoré zastrešujú odborné štúdie a veľa moderných (a farebných) pomôcok.



Na druhú stranu: hovoria tieto návody o kvalite pohybu? O bolesti ? O mobilite, alebo hravosti? Obávam sa, že nie.


Kto sa hrá, nehnevá ...

Chcem vám predstaviť Ground Force Method (GFM). Podľa oficiálnych zdrojov vznikol v podstate z nutnosti , na základe praxe sa zranenými športovci a ľuďmi, ktorí si kvôli bolesti a nepohodlia nedokázali užívať pohyb , ako predtým.


Tento pohybový systém vytvorený Petrom Lakatoš je založený na princípoch FMS (Functional Movement Systems) a jeho hlavným cieľom je naučiť sa používať telo ako celok, vrátiť do tréningu zmysluplný pohyb a radosť pomocou hier.


Dokáže :


zlepšiť koordináciu,

pohyblivosť,

zdravie pohybového aparátu,

zdokonaliť uvedomenie si vlastného tela.

Schválne skúste malý test : postavte si s nohami ľubovoľne od seba a pokúste sa zdvihnúť palce na nohách, bez toho, aby ostatné prsty opustili podložku. Jednoduché? Ťažké? Je až podivuhodné, ako malé percento svalov priemerný človek (ba i športovec) dokáže ovládať .


Sloboda pohybu - nie anarchia

Hravosť a sloboda pohybu sú stavebnými kameňmi Ground Force Method .

Hoci je systém založený na voľnosti, neznamená pohybovú anarchii . Práve naopak. Krôčik po krôčiku, cvik po cviku sa dostávame zo zeme až do stoja, zlepšujeme svoje pohybové zručnosti , stimulujeme centrálnu nervovú sústavu .


Na GFM mám rád onú nespútanosť, preto sa dá cvičiť v telocvični, vonku, doma, v kancelárii aj na dovolenke. Čím častejšie tým lepšie, avšak vždy s dôrazom na správnosť pohybu.


Takže, nie je dôvod otáľať



V tomto článku nebudem rozoberať nič čo by už nikto niekde riešil a preto si skôr požičiam celené info od https://www.girja.cz/ a teda aj veľmi pekne Ďakujem za zhrnutie.

38 views0 comments

Comments


bottom of page