top of page
Search

Som žena a premýšľam že začnem s BJJ / Grapplingom

Updated: Jun 5

Začíname s Jiu Jitsu pre ženy.


Teraz, keď ste si prečítali článok a preskúmali dôležité dôvody, prečo trénovať BJJ,

pravdepodobne vás zaujíma, ako začať.


Napriek pozitívnej histórii v ženskom BJJ môže byť začiatok pre ženy stále trochu zastrašujúci.

To platí najmä vtedy, ak v miestnych telocvičniach dominujú muži.

Nastúpiť na prvú hodinu môže byť trochu demotivujúce.


Tu je to, čo môžete urobiť, aby ste si zaistili maximálny úspech, či už trénujete pre zábavu alebo súťažne.


Takže si vošla do prvej triedy a je to trochu zastrašujúce. V prvom rade si buď istá že veľa ľudí, ktorí trénujú BJJ, dokonca aj mužov, to cítia rovnako.


Pozeráš sa, ako tvoji spolucvičiaci padajú na zem, plieskajú o podlahu, ako sa pohybujú na chrbte po zemi od steny k stene, a potom začnú robiť otočky a prevracať sa ako na hodine gymnastiky.


Napriek tomu, že sa spočiatku budeš cítiť ako outsider, môžeš si byť istá, že rodina BJJ ťa privíta.


Ak sa necítiš lepšie aj po pár tréningoch, príď v deň voľna a porozprávaj sa so svojim inštruktorom o najlepších typoch, ako si zvyknúť na ich školu a ich tím.


Začiatky môžu byť ťažké, začiatky môžu byť stresujúce, ale keď sa obzrieš späť, budeš prekvapená, ako ďaleko si sa dostala. Pamätaj, že každý v určitom okamihu začína ako začiatočník. Nikto ťa nebude súdiť za to, že si si dala tú prácu a začala neskôr.


Nájdi si svojich priateľov/ky.

Ďalšia vec, ktorú treba mať na pamäti keď začínaš je, že je dobré sa zapojiť do skupiny a nájsť si svojich priateľov/ky. To, že začínaš na jednej škole, neznamená, že v nej musíš zostať, ak nemáš pocit, že tréner alebo spolužiaci nezapadajú do tvojej osobnosti, ak ste si proste nesadli alebo ak sa presťahuješ za prácou je lepšie pokračovať inde.


Nájdi si trénera ktorému veríš a ktorý verí tebe, a budeš prekvapená, ako ďaleko môžeš zájsť v športe Brazílskeho Jiu Jitsu.


Ak v tvojom gyme nie je žena s ktorou by si trénovala asi by bolo fajn keby si našla taký gym kde sú a skúsili sa stretnúť.

Navyše, spojenie so ženami, ktoré rozumejú problémom, ktorému čelíš v Jiu Jitsu, ti môže pomôcť pri vzostupoch a pádoch.


Využi silu sociálnych médií

Aj keď nemôžete nájsť miestnu triedu len pre ženy alebo skupinu žien, s ktorými sa spojíš, vytvor online skupinu a skús nazbierať ženy ako ste vy. Inšpiruj sa nájdením podobných skupín,


Z pohodlia domova môžeš získať inšpiráciu od začiatočníkov až po súťažných šampiónov prostredníctvom skupín sociálnych médií zameraných na ženy.


Zachovajte si otvorenú myseľ

Jedným z najväčších dôvodov, prečo ženy v BJJ neuspejú, je to, že pri tomto športe nezostanú.


Každá prehra prináša ponaučenie, každý zlý deň tréningu je motiváciou robiť to lepšie. Jedným dychom, každé víťazstvo ti zvýši sebavedomie a každý úspech je dôkazom toho, že tvrdá práca stojí za to. Jediný spôsob, ako môžeš v BJJ zlyhať, je prestať.

Buď konzistentná s tréningom a maj otvorenú myseľ. Tým sa otvorí brána k mnohým novým príležitostiam v športe. Dozvieš sa viac, porastieš a budeš na správnej ceste stať sa svojím najlepším ja.


Aj keď nechceš súťažiť, úplne to nevylučujte. Súťaženie v BJJ zmení tvoj život v mnohých smeroch.



Priamo k veci, ženy a ich prirodzené problémy.

Zatiaľ čo brazílske Jiu Jitsu je určite pre každého, existujú určité výzvy, ktorým ženy čelia.


Bez ohľadu na to, koľko pokroku ženy v tomto odvetví dosiahli, existujú fyziologické rozdiely, ktoré sa nedajú zmeniť.


Najlepší spôsob, ako zvládnuť výzvy, ktorým čelia ženy v BJJ, je byť si ich vedomý.

Pochopte, že bežným ženským "tréningovým výzvam" čelia všetky ženy v tomto športe.

A hoci sa nedajú zmeniť, existuje niekoľko tipov, ktoré vám pomôžu sa s nimi vysporiadať.


Rolovanie s mužmi

Jedným zo zjavných problémov, ktorým mnohé ženy čelia, je sparring s mužmi. Neboj sa a nevyhýbaj sa tomuto tréningu je to realita.


Bez ohľadu na to, s kým rolluješ, často sa ocitneš v nepríjemných pozíciách alebo si zapletená so svojim súperom.

Ak nezvládaš byť blízko osoby na tesný až chúlostiví kontakt, BJJ pravdepodobne nie je ten pravý šport pre teba.


Ale ak to zvládaš dobre pozeraj sa na rolovanie s mužmi rovnakým spôsobom ako na rolovanie so ženami.

Občas ťa chytia, pritlačia a udrú na nepríjemných miestach, ale to je povaha tohto športu.


Čím skôr to prijmeš, tým lepšie sa budeš cítiť. A maj na pamäti, že tréning s mužmi z teba urobí lepšiu konkurentku, keď príde čas súťažiť s inými ženami.


Keď matka príroda zavolá.

Úprimne v tejto téme nie som vôbec zbehlí... ideálnejšie by bolo obrátiť sa na ženu ktoré už dlhšie trénuje.

Tréning môže byt problémový ak práve máš menštruačný cyklus a to neplatí len pri BJJ. Nerob z toho problém, ale maj na pamäti niekoľko tipov.


Ak máš fyzické príznaky a blíži sa menštruácia, ako sú kŕče alebo bolesti, vynechaj tréning, kým neustúpia.


Bez ohľadu na to, aké ťažké je to prijať, radšej vynechaj pár tréningov, ako by si mala úplne prestať kvôli zraneniu, ktorému sa dalo predísť.


Ak si odhodlaná trénovať, nech sa deje čokoľvek, maj na pamäti niekoľko vecí.

Produkty ženskej hygieny sú samozrejme nevyhnutné, ale tieto produkty sa správajú trochu inak, keď sa hýbeš telom tak, ako to vyžaduje BJJ.


Väčšina žien sa obráti na menštruačný kalíšok, aby sa vyhli nehodám. Nielenže ťa to ochráni pred nehodami, ale ženám to tiež dáva pokoj, keď rollujú.


Okrem toho zváž užívanie suplementov, kým bude trvať toto obdobie v mesiaci ak budete pokračovať v tréningu.

Keďže tvoje telo už funguje v deficite, rybí olej, horčík a vitamín D3 sú skvelou kombináciou, ktorá ti dopomôže rýchlejšie regenerovať.

Len sa porozprávaj so svojím lekárom skôr, ako pridáš akékoľvek doplnky do svojej každodennej rutiny.


Zaobchádzanie s dlhými vlasmi

Riešenie dlhých vlasov nie je dôležité len pre tvoj tréningový úspech, ale je dôležité aj pre partnerov, ktorí s tebou trénujú.


Nielenže sa chceš vyhnúť ťahaniu za vlasy, ale nechceš partnera zvýhodniť, pretože ti prekážali vlasy.


Našťastie existuje niekoľko jednoduchých účesov, ktoré udržia tvoje vlasy na mieste a pomôžu vyhnúť sa problémom s tréningom.

Skvelou možnosťou sú vrkoče, zaistené kvalitnou gumou.


Bez ohľadu na to, čo si vyberieš, udržuj svoje vlasy čo najpevnejšie. Po tréningu by si mala dať vlasom aj trochu výživy. To pomôže vyhnúť sa poškodeniu a lámaniu v závislosti od typu vlasov.


Nájdenie správnej techniky

Ver alebo nie, je to jednoduchšie vďaka mnohým ženám, ktoré prišli pred tebou.


Pokiaľ netrénuješ v triede alebo telocvični len pre ženy, je pravdepodobné, že tvoji súperi budú väčší a silnejší ako ty.


Okamžite nastav štandard, že nechceš špeciálne zaobchádzanie.

Si tam, aby si sa naučila všetko čo ostatní. Pri zdokonaľovaní techník sa zameraj na svoje silné stránky.


Možno si menšia a slabšia ako osoba, proti ktorej stojíš, ale akú výhodu oproti nej máš?


Vyhodnoť každého súpera skôr, ako urobíš svoj ťah. Ak si rýchlejšia a flexibilnejšia, použi tieto silné stránky na definovanie svojej techniky.

Využi čo najviac pákového efektu.


Bez ohľadu na to, aký vek momentálne máš, nikdy nie je neskoro začať trénovať BJJ / Grappling :)

30 views0 comments

Comments


bottom of page